lördag 1 september 2012

Stoppa pressar... foten!


Tänk att det aldrig var någon som lärde en - när man var yngre och det fortfarande fanns någon som tyckte det var någon idé att försöka lära en någonting - att det kunde vara bra att skjuta upp saker. Once in a blue moon eller så.

Som nu när Textilmuséet har sin avslutningsvecka. Tillfälligt avbrott kallar de den. Fast så tillfälligt blir det nu inte. Två år! beräknas flytten till de nya lokalerna ta. Men det, och hur gärna jag vill gå på den där himla utställningen, har jag skrivit om tidigare, här.

Varför var det då så bra att skjuta upp detta muséebesök, i en sisådär tjugo år? Jo, för att denna veckan är inträdet gratis... Vadådå? Man är väl västgöte (uttalas ungefär vvääässcchhööötte).
Jomenvisst. Så är det.

NU måste tummen i alla fall ur! High time! För det här är den absolut sista helgen som det är öppet. Idag kan man bl. a. möta Bea Szenfeld och Lotta Ahlvar under olika punkter på programmet. Och så vankas det historisk modevisning. Kul, kul!



Så om jag bara orkar så ska jag nog ta mig dit en stund idag. Och kanske en liten stund i morgon också.
:)
/helena



ps Vi kanske ses där?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar