tisdag 3 juli 2012

Klockan te


- Gomorron!, hann jag knappt säga. - Gott te!, hann jag inte säga alls.


En scarf hann jag köpa, men det var precis. - Nu stänger vi om fem minuter, ropade de ut i lokalen strax innan sju, där och då, på Emmaus.


Slänga ett par ögonkast på den unge Oliver Tate i 'Submarine' (här tog jag mig tid att länka till en recension i SvD också;) och höra honom säga; - Kiss me! till flickvännen hann jag precis. Kvällen lät mig pusta ut en liten stund och se ett avsnitt av det oefterhärmligt vältaliga 'Downton Abbey' i repris.


Men skriva någonting vettigt till er, det hann jag inte, fast att jag försökte röra mig lika snabbt, smidigt och vigt som en katt över tangentbordsklaviaturet.



Och snart är det dags att dricka te igen.
:)
/helena



ps Imorgon är en annan dag, som han sa, Christer Björkman. Eller faktiskt redan idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar