onsdag 25 juli 2012

Bara sport?


Nu är de snart här, nu knackar de på dörren. Tjuvstartar gör de visst redan ikväll. Dags att putsa bollarna, vässa spikskorna, rykta hästarna, kasta i årorna och allt vad det är. Men viktigast av allt; att aktivera sätesmusklerna. Eller inaktivera?

Soffpotatismusklerna ska få växa sig stoora!

Äntligen, står det utanpå Aftonbladets TV-bilaga. Oavsett om man tillhör dem som utbrister det eller de som mera uppgivet suckar; Usch, bara en massa sport, så är det dags.

Ni vet säkert redan vilken kategori som jag tillhör, eller hur?

 Ä-N-T-L-I-G-E-N!!!!

Hör och häpna, jag som knappt brukar bry mig om vädret och framförallt inte 'fint' väder i någon större utsträckning, knappt alls faktiskt. Jag hoppas mer än någonsin på några regnuppehållande veckor och gärna lite värmande strålar på det. För då får vi se intressanta tävlingar. Kanske ett par nya rekord. Någon hoppar kanske liiite längre eller högre. Och någon kanske, kanske t o m kan utmana Usain B. Undrens tid är, förhoppningsvis, inte förbi.

Men mest av allt unnar jag alla er, som tycker att idrott är det tråkigaste som finns att titta på, skönt och vackert väder att vistas utomhus i. För då blir vi alla nöjda och glada. Och det är bra - tycker jag!

Ni behöver inte oroa er för eviga-kvinnor, härinne kommer det att blandas friskt, som vanligt. Lite porslin och en mängd andra begagnade ting och tankar, ett och annat filmtips, utomhusbilder, inomhusbilder, ja, en massa bilder helt enkelt, ord på rad, en och annnan djupare fundering ibland, en del grundare reflektioner plus en hel del annat.

Och så en del sport förstås. Inte mer än att alla står ut. Tror jag.

I fokus står som alltid vintage-vinklar och second hand-perspektiv. Ni kommer att känna igen er.

Vågar inte lova hur mycket vi kommer att 'ses', men man vet aldrig, kanske blir det mycket dötid mellan lopp, hopp och kast med olika stora bollar? Då kanske ni får höra en hel del ifrån mig. Kanske hinner jag även, äntligen!, titta in en sväng till alla er sköna bloggjuveler därute?




Kommer tid kommer råd. Och sport!
:)
/helena




ps Nu är visst maten snart klar, när vi har ätit ska vi åka ut på en liten ärenderunda, kanske hinner jag sticka in huvudet på Emmaus en liten stund också. Äntligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar