onsdag 20 juni 2012

... och funderade och funderade och...


Känner mig som Balthazar. Förutom det professorslika då. Tänker och funderar, fram och tillbaka. Balthazar, han brukade alltid komma fram till något.

Det är inte det att jag saknar idéer eller bilder, foton, men jag hittar inte alla trådarna. Och det är så svårt att plocka upp dem när man inte ens minns var man tappade dem. Ännu svårare då att knyta ihop dem.

Så just nu har jag den dåliga smaken att bara bjuda er på trä. Träsmak. Men stolen är ju ganska fin i alla fall. Gammal och välanvänd, ungefär som min hjärna känns just nu. Patina kallas det visst. En hjärna med patina? Nja, det låter inte riktigt lika bra när det handlar om en kroppsdel. En ganska viktig kroppsdel dessutom.


Men, vi hörs, med nyslipad skärpa på den patenterat patinerade. Hoppas jag.
:)
/helena


ps Vi får väl låna ett par kloka ord istället;
"Det är först då fågeln kastar sig ut i den fria rymden, som han känner att han har vingar."
/ C. Wagner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar