söndag 13 maj 2012

Den här sköna hönan...


...ville bara säga hej!

Helst skulle jag bara vilja sitta inne och läsa. Har dessutom lånat en hel drös med porslinsböcker att 'nörda' ner mig i. Och Strindbergskvällen igår, såg ni den? Kanske lärde man sig inget speciellt nytt & mattnyttigt om den gode August, men oj vad jag blev sugen på att faktiskt greppa en av de där röda banden som skymtar där bakom fröken hönapöna. - 'En dåres försvarstal' rekommenderade många, hm, jag funderar ändå på att gå husesyn i 'Röda Rummet' eller kanske en tur ut i skärgården (Hemsöborna)skulle vara passande för årstiden?

Vi får se. Kommer tid kommer råd, säger de. Och ork?

Nu väntar mannen i bilen, en liten stärkande tur ut på landet tänkte vi oss. Min kompis kameran har bett så snällt om att få följa med. Så ni kanske också får se.

Sköt om er!
:)
/helena


ps För säkerhets skull gratulerar jag August på 100års-dagen en dag i förskott, ni vet ju hur det kan gå annars...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar