torsdag 8 mars 2012

One Day Soon


En kvinna ...


... och en man.


Låt oss kalla dem Tom & Delilah. (de kunde förstås ha hetat något helt annat)


Lägg till något exotiskt. Varför inte en frukt?


Eller tre. Frukter alltså. Och addera gärna något djuriskt till det.


Släng in ett par extra blommor i mixen!


Vid det här laget är det säkert någon som vill ha en drink?
Släng in något tropiskt svalkande i mixern!


Och ljuv musik kan uppstå!

"... When the winter's through
Once more, I looked into your eyes
I will fly to you
Upon the wings of butterflies ..."
Läs hela texten här!



:)
/helena



ps Visst skulle jag ha kunnat skriva om något helt annat idag. Något mer verklighetsförankrat och klokt? Det var faktiskt mycket nära att det hade blivit ytterligare ett rosa! inlägg. Men det får bli en annan gång. Något gjorde att jag ändrade mig. Kanske var det blicken jag slängde ut genom fönstret när jag steg upp klockan 06.00 i morse. Kanske var det tyngden av strykjärnet i handen, en halvtimme senare, som fick mig på andra tankar. Kanske var det den exotiska (och billiga) Paul Riesser-bilden jag hittade i en välgörenhetsbutik igår. Eller den läckra, mer än 40 år gamla!, LP:n som bara står och samlar damm. (vi har fortfarande ingen skivspelare) -Det var nog snön, föreslår någon. Mmm, jag är inte så säker på det, jag gillar ju snö. Ibland tar fantasin bara över.
Det gillar jag också. Mmm.
Så... gillar ni min nya inspirationskonstellation?
Notställ kan man ha till mycket!
 Höll nästan på att glömma 'Someday'. Måste bara länka till den,
för där sjunger Mr. Jones -  LIVE. Yes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar