tisdag 7 februari 2012

Sedlar


Är det inte en förfärlig massa prat om pengar överallt?


Alltså, mer än vanligt?


Alla pratar om pengar. De som har pengar. De som inte har pengar. De som vill ha mer pengar. De som verkar kunna bada i dem. De som skulle ge sin högra arm för en tia till ett mål mat verkar vara de som pratar minst om dem. Hm. Eller hörs de helt enkelt inte för allt brus. Money talks...


Obama pratar om dem. Och grekerna förstås. Och Angela Merkel. Och Borg. Ja, alla.
T o m Strindberg pratade pengar. Skrev om dem i alla fall, eller rättare sagt bristen på dem. Såg ni det i Antikrundan för ett par veckor sedan?


Då ska väl inte jag vara sämre? Så här kommer ett tips; Köp pengar för pengarna! Eller ännu bättre; Få pengarna på köpet! Jodå, vänta lite så ska jag förklara. För något år sedan ropade jag in en tallrik med en berguv på. En berguv i guld - ville bara nämna det som inom parentes. Då ingick ett par små sedelfat. Ett av dem ser ni på bilderna. Det andra kunde jag inte hitta när jag skulle fota...


...så typiskt va'? Man hittar dem aldrig när man behöver dem. Den ligger väl kvar längst in i prylgarderoben kan jag tro. Eller kanske hittar jag den djupt ner i fickan på mina ständigt självpåfyllande guldbyxor? Så är det förstås. Jojo.



:)
/helena



ps Ni missar väl inte kortfilmen med Chaplin ikväll?
 (eller tidig, tidig onsdagsmorgon egentligen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar