torsdag 12 januari 2012

Summer time


Fick nästan sommar-spring-i-benen idag när jag fick veta att Stiftelsen Vitryssland hade loppis! Mycket fint fanns det, om bara plånboken hade varit lite tjockare. Och visst jag tog några mobilder, men det känns så tråkigt nu - en sådan här bra bit in i vintern - med alla dessa suddiga lysrörsbilder, så jag bestämde mig för att ni skulle slippa se dem.
 I alla fall idag. Snällt va'?

Kikade igenom min digra fotomapp istället och hittade Sommar'n, ja, med stort S som i Solglimtar och Smaragdgrönt gräs.

Om doftdatorn varit uppfunnen så är jag säker på att vi blivit helt drogade av insupandet av
  klöveröverfylld klorofyllmatta. Vi hade nog blivit det - helt matta alltså. Oj, jag höll på att skriva kloroform... Antagligen för att allt det gråa utanför gör att man nästan glömmer bort alla "gröna ord". Eller vad tror ni?

Så jag lämnar er här med de ljusa S-bilderna, för nu ropar mannen att kvällsmaten är klar. Vad det blir? Så osomrig mat som möjligt såklart; Risgrynsgröt!



så hörs vi snart.
:)
/helena



ps Under julmustglaset ligger dagens lilla, lilla fynd - ett nytt glasunderlägg. Hittade en förpackning med 6 oanvända för en tia. Litet och inget särskilt storslaget, men helt perfekt för oss, för vi behövde verkligen nya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar