tisdag 3 januari 2012

Blog out Blog in



Nu när jag både bloggat ut det gamla och in det nya året så känner jag hur kul det är att vara tillbaka!! Här i min lilla bloggbubbla vill jag stanna!

Det är bara lite osäkert hur tiden och orken ska räcka till...? - Kan du inte helt enkelt dra ner ambitionsnivån en aning? undrade mannen lite försiktigt - då i höstas när bloggandet fick stryka på foten. Hm, jag är inge' bra på det där tyvärr, det där med att göra allt lite lagom och vara nöjd med det. Men det finns nog ingen annan väg att gå är jag rädd. - Du måste kanske inte göra ett inlägg om dagen? fortsatte mannen - å, kanske kan allt bli bra och fint och lagom (hm igen) unikt ändå - utan så många länkar? Ja, kanske det. Vem vet? Den som som lever får se...och alla andra gamla klyschor man skulle kunna kasta in här.

Jag vet bara att det är superkul att skriva och fota till detta mitt lilla utrymme i cybervärlden igen! Och jag ska göra mitt bästa för att komma in hit och umgås med er så ofta det går. Kanske är 2012 året då jag äntligen ska lära mig att bli nöjd med lagom?!? Kan gamla hundar lära sig sitta så... ska väl inte jag vara sämre. (Och snälla måtte användandet av ordet JAG - under det nya året - hamna på en något måttligare nivå än i detta inlägget, snälla)



Så måtte (det är tydligen mitt nya favvoord?!) det nya året bli bloggbra, som skrivet -  inga andra löften från min sida än att göra mitt bästa. Hoppas att det blir bra nog, så att ni inte flyger in hit förgäves. 


Jag är inte trött - jag kan blogga!
Jag är inte trött - jag kan blogga!
Jag är inte trött - jag kan blogga!


vi hörs.
:)
/helena



ps Ni känner väl igen Gary Larsons underbara värld: The Far Side ? Den översta rutan är min absoluta favorit - ever! Hittade den mitt i en hög med osorterade papper häromdagen, den påminner lite om hur mitt 2011 kändes... (fast Mannen heter inte Lennart, hm, men nära nog:)

2 kommentarer:

  1. Hei Helena, og velkommen tilbake! Nei legg av, det trenger ikke å være perfekt! Å blogge skal være moro, og det er det eneste det skal. Du skal ikke blogge hver dag hvis du ikke har lyst/ork/inspirasjon. Lagom er nok, ja faktisk helt passe!

    Godt nytt år, forresten

    SvaraRadera
  2. Kära Lise: Tack själv och välkommen tillbaka in hit till min lilla cyberhörna! :)

    Jo, du har så klart rätt, bloggandet skall göras av hjärtats lust förstås, men ibland vill ju hjärnan ha ett ord med i laget och det är då det kan bli lite långt, tillkrånglat och lite för mycket. Särskilt för nå'n (det är jag det!) som har begränsningar vad det gäller tid och ork...

    Hoppas vårt bloggår blir - lagom - fint!
    :)
    /helena

    SvaraRadera