tisdag 12 juli 2011

Amerikatt!


Nu vänner har jag hunnit redigera bilder och lägga in... men texten, den lyser fortfarande med sin frånvaro. Eller egentligen finns den ju, häroppe i "stordatorn", *ler*, men det verkar vara lite för långt avstånd mellan tankebanorna och tangentbordet, just nu. Så, då hade jag att välja mellan att skjuta både text och bild framåt, eller låta er njuta av enbart bilderna. Och varför skulle fotona bara ligga härinne i hårddisken och skräpa, när de kanske kan få gå på dejt med just din näthinna?!

Alltså; njut av bilderna -  av och inspirerade av -  Gösta Knutssons Pelle och Amerika. Eller USA som vi säger idag. Och har ni "för mycket tid på händerna", som de säger där borta, så kan ni alltid roa er med att försöka lista ut vad jag skulle ha skrivit om. Hm. Förutom om Pelle-boken då förstås. En tuff nöt att knäcka?

Texten kommer förhoppningsvis hoppa ner på en skärm nära er, ganska snart, men förmodligen inte redan imorgon, för då har jag lite annat kul på lut...
Ett par gulliga "saker", har fastnat på min lins, skulle man nog kunna säga.
Lite romantik kan vädras i morgondagsluften, vad sägs?


så hörs vi snart
:)
/helena



ps "Pelle Svanslös i Amerika" utkom på Albert Bonniers förlag 1947, bara så ni vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar