måndag 2 maj 2011

Roligt.



Tråkigt.
Tråkigt!
Jag borde diska.
Tråkigt.
Deklarera.
Nä.
Tråkigt.
Bortskämd.
Bortskämd!
Bortskämd bra men hembränt bäst.
Roligt.
Ordvits.
Tråkigt.
Poker.
Tråkigt.
Vi åker.
Roligt.
En bil.
Roligt.
Många mil.
Tråkigt.
Bortskämd.
Bortskrämd bra men utbränd jaha.
Jaha, en diagnos.
Jaha.
Neuros.
Tråkigt.
Psykos.
Roligt.
Borderline.
Konstigt.
Bortskämd.
Frisk.
Tråkigt.
Jag borde ta och diska.
Jaha.


av Albin Balthasar Lundmark


så hörs vi sen. Roligt!
:)
/helena



ps Roligt, också, att läsa Albins dikt! Det hade varit ändå roligare om jag hade lyckats lägga in ljudfilen, så att ni fått höra poeten själv läsa, men, men, det får bli vid ett senare tillfälle.

5 kommentarer:

  1. Hörde denna en gång. Den är ännu bättre "muntlig"

    mvh Lollo

    SvaraRadera
  2. Hej Lollo! Visst är det så, den är mycket bättre när Albin läser upp den. Jag har den på ljudfil, men vet inte hur man lägger upp den i blogger utan att gå via Youtube. Kommer jag på hur man gör så lovar jag att lägga in den! :)

    Vad kul att du har hört den. Brukar du gå på Slam?
    /helena

    SvaraRadera
  3. Nja det var länge sedan nu. Det är inte lika bra längre som på deras tid... Albin & co

    SvaraRadera
  4. Lollo: Jag håller med du! ;). Jag var bl a på SM i Malmö, super!! Och det bästa som jag har varit med om var SM i Avesta 2004, då jag var med och arrangerade. Säger bara Emil Jensen & Kung Henry, bland många andra fantastiska Slam-poeter, ex vis Kalle Haglund och redan "omtalade" Albin. Det var tider det!!
    /helena

    SvaraRadera
  5. Var på sm 03 o 05. Och lokala slam i skåne/blekinge. Bor mestadels i köpenhamn numer

    SvaraRadera