fredag 28 januari 2011

Puttin' on the top hat!


Tänk när något av det hetaste kidsen kunde samla på var filmisar. Enligt Wikipedia var det som populärast på 50- och 60-talet. Innan jag ens var född! Bilderna ovan har jag fotat  ur mitt seconhandfynd, Allers Filmalbum, ifrån 1937. Ginger & Fred. Fred & Ginger. Klassiker är bara förnamnet!

Idag börjar Filmfesten i Göteborg! Med den Oscarsnominerade balett-thriller-filmen; "Black Swan", i spetsen, eller ska vi säga i... tåspetsen?


Jag hoppas att vi lyckas komma iväg och få oss lite härliga filmupplevelser till livs, mannen & jag!


På en festival för ganska många år sedan nu, köpte vi med oss ett filmfrågespel hem. Det är alltid kul att testa sina kunskaper, särskilt i detta favoritämne. Kan ni svaren? I så fall är ni riktiga cineaster, för många av frågorna är väldigt svåra. Tycker jag!


Många sköna filmupplevelser, slappt i soffan är inte heller fel, önskar jag er!
så hörs vi snart.
/helena


ps Läs gärna mer om mina tankar runt film och festival HÄR! (eller klicka på bilden högst upp i högermarginalen!)
Och läs gärna Jeanette Gentele's reportage i SvD, "Dansen har huvudrollen". Tror ni mig om jag lovar och svär på allt som är heligt att jag hade planerat just det här inlägget till idag, långt innan jag såg denna texten i  SvDkultur i morse?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar