fredag 21 januari 2011

På vårt skrivbord.

DENNA DAG

om denna dag var ett skrivblock
vore du en dikt

bland dessa köplistor
attringapersoner
med vidhängande sifferbojor
vore du ren poesi så vild
och så ostyrig

hela vägen utmed
denna pärmspiral
tunna böjbara men sammanhållande tråd
vore du lyriken den vackraste
att finna

din sida vore bland mängder andra
men ensam att hundöronmärkas

och raderna vore fullklottrade av meningsfullheter
varvade med
svårtolkade vinkelförsedda ord

man vill vända blocket på tvären och
låtsas förstå innebörden bättre

bland alla dessa hafsigt nedklottrade
blyertsstreck till minnesanteckningar
vore du omsorgsfullt
eftertänksamt vackert
stilskriven i varaktig mångfärgad
bläck
och motståndskraftig mot alla tidens
tänder och eldar



Med denna dikten, skriven av min man, vill jag önska er ett bra slut på vardagen och en fin start på helgen!
 :) /helena


ps Ibland behöver man korrigera... även på fint papper.  Det är inte så ofta jag gör reklam för nya produkter, som ni vet :) men här hittar ni en webshop som jag verkligen gillar. Där finns bl a Jonas Bohlins fina salladsbestick att köpa och söta djur kan i alla fall jag aldrig få nog av... och, och, och denna supercoola ljusstake! Ja, jag skulle nog vilja ha det mesta här...  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar