tisdag 25 januari 2011

Med Mr. Suicide på badkarskanten


Det är kanske lätt att tro att jag bara gillar gamla saker, visst jag har ett ganska passionerat förhållande :) till saker som har en historia, sedan kan ju föremålen jag brinner för variera i både stil och ursprung, Tidsepoken är inte det viktigaste. Modern design och moderna klassiker fångar, också, gärna mitt öga och min uppmärksamhet. Jag säger bara Alessi! Där kan vi snacka formgivning av hög klass! Stefano Giovannoni heter en av de designers som bl a formgivit produkter för badrummet, gå gärna in och surfa runt på hans hypermoderna sida, klick, och hitta badrumsinspiration!

De små sköna detaljerna, acessoarerna, är ofta något som lockar fram det barnsliga i mig :), Badproppen - Mr. Suicide (finns här att köpa hos Bluebox) i design av av M. Giacon, för redan lovprisade Alessi, är en sådan detalj! Därför är jag så glad att han har hittat in till just vårat badrum!


I Reijmyres fina glaskaraff,ett glasbruk som fyllde 200 år 2010, förvaras badbomber, mest som prydnad... de har legat där ett bra tag nu så jag är osäker på om de faktiskt skulle explodera :) vid vattenkontakt!?
Det är UNICEF Sverige som har tagit fram den läckra karaffen i samarbete med Reijmyreglasbruk; "...När du köper den gör du det möjligt för oss att borra fler brunnar och bygga fler vattentankar till barn som saknar rent vatten..." Citatet är hämtat från UNICEFS Webbutik där man kan köpa karaffen. Jag är osäker på om den finns i blått längre, men den som är på bilden, klick, är i klarglas. Gå gärna in och titta på den, med tulpaner i, vad annars?

Mr. Suicide vill bara avsluta med att hälsa att han tycker det är lite väl mycket tvätt i tvättkorgen och lite väl många inredningstidningar uppe på den. Det är definitivt högre att hoppa därifrån än ifrån badkarskanten...



Ha en bra dag i badrummet och på alla andra ställen ni ska vistas just idag!
så hörs vi snart med ett helt annat inlägg.
/helena



ps Vill ni läsa ett litet skitinlägg... på temat brist på pengar = inget drömbadrum, som jag la in igår kväll är det bara att scrolla neråt.
ps2 Om ni går in på FABRIKEN!, så hittar ni nog en hel del vackra badrum.

2 kommentarer:

  1. Petra: Mr Suicide hälsar att han inte alls är speciellt rolig... men han vill gärna påpeka att han är duktig på att täppa till! Badpropp som han är! :)
    /helena

    SvaraRadera