måndag 24 januari 2011

Inte en kotte hemma? jo...


Allt utom vasen med stjälkarna som skymtar i bakgrunden är inköpt second hand. Vintageskatter! Ekvationen miljötänk och en förkärlek till de vackra tingen, går väl aldrig riktigt ihop, men mina andrahandsskatter känns ändå som ett par steg i rätt riktning. Sen är det ju så kul med själva skattjakten också! Priser? Jag minns inga exakta siffror, men definitivt inte mer än 150sek, för "the works", eller som vi säger här hemma; rubbet :) 


Nyligen hittade jag den lilla lysande glaskotten, en av de klassiska Orreforslyktorna. I många år tyckte jag att de här lyktorna i klarglas var lite intetsägande, för att inte säga tråkiga, men nu känns det som att vindarna har vänt för dessa småländska skönheter. Idag finns det dessutom så många nya varianter, för den som föredrar det. Länge gillade jag bara färgat glas, särskilt det gröna. Det senaste året har jag hittat en hel del ofärgat glas, som jag tycker mycket om... Kotten är definitivt en ny favorit!


Så hörs vi lite senare.
/helena

ps Tack för tulpanerna, älskling!

1 kommentar:

  1. Hoppas du kan förlåta att jag förstörde den lyktan.
    Fick för mig att sätta i tre (tunnare) servettljus i den i stället för ett tjockt, vanligt.
    Det blev för varmt, så lyktan sprack...
    Kompensation; jag hörde din kompis Rockin' Robin i morse, nära utanför fönstret.
    <3
    mannen

    SvaraRadera