tisdag 21 december 2010

Vill du se en stjärna...





Spegeln, spegeln, på sovrumsväggen där... har fått sällskap av HALMSTJÄRNAN! Den finaste av stjärnor enligt mig, eftersom jag har fått den av min svärmor. Varje år vid juletid får den gamla spegeln detta förnämliga sällskap. Ljusslingan däremot får tjänstgöra som året-runt-mysbelysning, runt den guldfärgade ramen.

Halmslöjd är så fint tycker jag. Tänk vad man kan åstadkomma med detta spröda, skira material.

På tal om stjärnor, så har jag ett favoritcitat som handlar om just dessa blinkande skönheter:
"We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars."
Det blir guldstjärna i kanten...om ni vet vem som sa det? Behöver ni en ledtråd? Då kan jag tala om att det var ett bra tag sedan han sa det. Oops, det blev visst två ledtrådar...

Här hittar ni FACIT!   Och några fler bevingade ord  av samma "stjärna".

Hoppas att ni, i alla fall, får tid att blinka ;) emellan julstök & julefrid!
/helena

PS på FABRIKEN! finns det fler julglimtar.






 

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Underbar spegel o fin halmstjärna!

    Vår gamla halmbock jag hittat på auktionen i Rävlanda lever farligt därhemma. Kattfröken Elvira har nämligen upptäckt att det är jätteroligt att "attackera" bocken och försöka dra loss halmstrån ur den, hihi;)

    Ha en trevlig eftermiddag o kväll!

    kraam Jenny

    SvaraRadera
  2. Det enklaste är oftast det vackraste, fin stjärna!

    kram

    SvaraRadera