torsdag 9 december 2010

Statusuppdatering-Uppvaktning...

Bilden är lånad härifrån!
Jodå, Mannen kom ihåg mig idag! (se inlägg nedan, eller klicka HÄR!)  Till fikat blev jag överraskad med semla, ni som håller hårt på traditionerna, får väl dåndimpen (kan man annat än att älska det luriga ordet!?) av detta fruktansvärda etikettsbrott :). Äta semlor redan INNAN jul. Jojomensann & gott var det. Visserligen ingen hembakad, inte heller middagen som bjöds blev något "långkok", dagens firande kan inte heller anses tillräckligt seriöst :) för att motivera ett restaurangbesök. En färdig-grillad kyckling, från Maxi, kvalificerar sig dock gott, på listan över vardagslyx!, i alla fall i min "bok".

Redan igår kväll blev det ett litet auktionsbesök, där jag fick köpa mig själv :), någon liten gåva. Jag (läs Mannen:) kom billigt undan, det blev ett par fynd! För 130kr fick jag; en härligt, lagom sliten, Gustafsbergskanna från 1916!! En julbock/ljusstake i glas och en liten skål i modernt pressglas, båda från Kosta Boda. En vackert slipad glasburk med lock. En knasig kaffekanna i koppar. Ni kommer med all säkerhet att få se både det ena å det andra av fynden, så småningom.

Nyfiken som jag är, var jag tvungen att söka runt lite; Glasskålen i pressglas, visserligen massproducerad, men ändå i design av Kjell Engman, kostar ny i nätbutik; 209sek(dessutom på rea!). Jag gav en tjuga för min. De brukar visserligen inte bli så dyra, på just auktion, det handlar väl om tillgång och efterfrågan, men lite mer än 20sek brukar de allt kosta. Så nöjd är jag! Både med mina fynd och Dagen.

Vi hörs.
/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar