söndag 26 december 2010

en annan dag


Här hemma tittade vi på deckare igår kväll. Eller ska man kalla det thriller? Spänning i alla fall, "Den fördömde" med Rolf Lassgård i huvudrollen. Tänk det spelar nästan ingen roll vad han gör, på film, det blir bra, det han gör. Jag tänker främst på "Under solen", som vi förresten såg en jul, i Avesta. Såklart också Kurt Wallander, en rollkaraktär som nästan blev synonym med Lassgård, ett tag. På teatern har jag tyvärr aldrig haft förmånen att se honom, men jag har sett lite grann av "Hairspray" skymta förbi på tv:n. Jodå, enligt vad man hört, klarade han det med; att springa runt på höga klackar, som kvinna!

Annars lyssnar vi mest på julskivor. I år har vi mest spisat skåpmat... men vilken!! skåpmat. Välbevarade som gamla konserver :).  The Rat Pack's "Christmas with friends". En trippel-CD fylld av julöronhängen! Lite nyare carrols finns förstås också i CD-hyllan; Bob Dylan, Johnny Cash & för extra fridfull stämning, den alltid lika sakrala Enya.

Min favorit bland julskivorna här hemma är definitivt "Christmas album" med The Jethro Tull! Den supermusikaliske Ian Anderson & hans magiska flöjt! Sjunger bra gör han också. En av de bästa konserter jag har varit på, är definitivt när vi såg "Tull" live i Göteborg! Lyssna gärna på ett smakprov HÄR!  Hinner ni bara lyssna på en, välj instrumentala "Pavane". Tvärflöjt i sitt esse. Ryggradsrysningsvarning! :)

Ett gott öra önskar jag er & en god fortsättning!
så hörs vi
/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar