tisdag 16 november 2010

Snäckor & spättor & en världsvan dam.






Ja, ingen kan i alla fall anklaga mig för att vara speciellt snabb i vändningarna. Förmodligen lika snabb som en rödspätta som vill vända upp magen för att sola. :) Det ni ser här ovan är nämligen min årstidsinspirerade sovrumsbuffé (alltså skåp:). Jag är ganska säker på att ni förstår vilken årstid som just nu, alltså fortfarande, är "on display"! Jag nynnar; jag tror, jag tror på sommaren...

Snäckor & en plattfisk.

En dam, från ett svunnet tidevarv, som njuter av sin läslektyr. Hon sitter på en bänk i en sommarfager trädgård. Hatten, med brett brätte, ligger bredvid, beredd till skydd, mot för starka strålar.

Detta är mitt bidrag till FABRIKEN denna tisdag. Vaddå kontraster hör jag någon fundera? Jo, ute ser det ju ut så här nu/eller kommer att göra snart igen. Klicka här för att ta del av fler vackra vintervita trädgårdsbilder hos "Hannu på Kinnekulle".

Ha' en skön vinterdag! :)
önskar helena

ps. nu är det definitivt dags, för mig, att börja nynna; Nej, Nej Sommartider... 

1 kommentar:

  1. Takk for kommentar på min blogg! Tror man kan si att hele min stue er kontraster. Bildene på veggen er neste innlegg! Følg med:o)
    Ha en fin dag!

    klem ♥

    SvaraRadera