tisdag 9 november 2010

Äta bör man



Tisdagstemat hos Fabriken är köksinredningar denna veckan. Jag bjuder er därför ett par bilder(ursäkta dålig fotokvalité) på föremål som står på min köksskänk. Kanske inte så mycket inredning iofs, mer stillebenaktigt, jag gillade tydligen förra veckans tema skarpt:). Ett par 2nd-hand inköpta mat/kokböcker, ifrån lite olika "eror", gör sällskap med bl a en liten,liten plättlagg

 

På bild nummer två ser ni min kära soppterrin, kul att lägga märke till är att terrinen på kokbokens framsida(bild 1) är av samma modell som min, bara dekorerna som skiljer. "EROS" kallas mönstret med de ljuvliga blåklockorna, modellen kommer från Gustafsberg. Ja, det stavades ju så med f på den tiden. Endast åttio kronor fick jag betala för denna skönhet, visserligen var det inget lock till, men det får ändå anses vara ett fynd! Om bara tio till femton år fram i tiden är den dessutom per definition, en riktig antikvitet. :)

Jag hade egentligen tänkt att visa er lite andra bilder ifrån köksregionerna, men de fotona verkar ha fastnat i kameran... Vi får se om lusten, andan, orken, tiden och allt det där, räcker till. I så fall är det inte helt omöjligt att jag gör ett inlägg till, senare under dagen/kvällen.

Hoppas att ni får/hittar på nå't gott att äta idag!
Vi hörs!

PS. Om ni får lust att "säja något", så tror jag att det ska gå bra att lämna en kommentar nu, även om man inte har en webbadress, genom att gå in under rubriken Anonym

1 kommentar:

  1. Visst är det kul att fynda och omge sig med gamla vackra saker.

    Ha en skön tisdag.Lissen

    SvaraRadera