fredag 22 oktober 2010

Kuddkrig

Mina övningar ute i "cyberrymden" fortsätter idag med ett, visserligen några dagar försenat, bidrag till Fabriken som kör olika tisdagsteman. Veckans teman är kuddar och jag har varit inne å kikat hos några andra bloggare, på deras "soffliggare" :). Bl a hemma hos Familjen i Uttran får man stifta bekantskap med några för de allra flesta redan kända bekantskaper. De så klassiska och för många av oss kära mönstren av Josef Frank och Stig Lindberg.




Jag å min sida älskar kuddar och har (alldeles för) många för mitt eget bästa(eller kanske plånbokens bästa) å andra sidan är ju så klart en del av dem 2nd -handfynd & inga av dem kommer från den finaste gatan, så att säga.

Vilka kuddar skulle jag då välja ut att visa upp här, jo, jag siktar in mig på det helt egna, unika i sitt slag som ingen annan kan visa upp. Min kära lilla katt har fått låna ut sitt porträtt till dessa "power-pillows"!

En vårdag för ett par år sedan när jag pysslade lite  ute på vår altan satte hon sig så fint på bänken och poserade bland den nyspirande grönskan. Så söt och mysig som hon blev på korten så var det förstås nödvändigt att för evigt föreviga. Håll till godo.

Vi Hörs Hälsn Gjenus!

ps. jag är på gång att lära mig mer om bildredigering nu, så snart kommer det förhoppningsvis "klickbara"bilder oxå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar